Świadczenie z programu Dobry Start
Od 1 lipca można składać wniosek o świadczenie z programu Dobry Start!
Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci, które nie ukończyły 20 r.ż. oraz dzieci niepełnosprawne do 24 r.ż.
Wniosek można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez:
• bankowość internetową,
• portal platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Od 1 lipca za pośrednictwem bankowości internetowej wnioski mogą składać również rodzice dzieci, które są cudzoziemcami. Warunkiem jest posiadanie numeru PESEL nadanego dziecku i rodzicowi.
Program Dobry Start to 300zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany we wniosku.
Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania, nie podlega też egzekucji, wiec komornik nie może zająć tych środków.
Jeśli wniosek zostanie złożony do końca sierpnia - pieniądze wpłyną na konto najpóźniej do 30 września 2022r., jeśli po tym terminie - świadczenie zostanie wypłacone w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Wnioski można składać do 30 listopada b.r.